Je hoort het steeds vaker, bedrijven die besluiten om een telefoondienst te gaan gebruiken. Maar welke bedrijven gebruiken nu echt deze telefoondienst en wat is hun achterliggende gedachten hierbij? Om je hier een goed beeld van te geven zullen we hieronder kort stilstaan bij de belangrijkste branches die hiervan gebruik maken met daarbij hun bijbehorende reden. 

De advocatuur is er gek op

Een van de meest populaire branches die gebruik maakt van een inbound callcenter of een telefoondienst is de advocatuur. Zoals je wellicht kunt bedenken zijn advocaten continue diep in de materie en hebben ze vaak ook procedures lopen waarbij ze niet in staat zijn om hun telefoon op te nemen. Dit is natuurlijk zonde als je een nieuwe potentiële klant aan de telefoon krijgt. Om deze reden wordt er steeds vaker een telefoondienst ingeschakeld die het werk uit handen neemt. Hierdoor weet de advocaat in kwestie zeker dat hij/zij zich geen zorgen hoeft te maken over het opnemen van een telefoon in lastige kwesties. Ben jij advocaat en herken je jezelf in dit probleem? Dan is een telefoondienst advocatuur zeker geen verkeerde overweging om te nemen.

Boekhouders en accountants

Een andere branche waar het vaak voorkomt dat er gebruik gemaakt wordt van een telefoondienst zijn boekhouders en accountants. De reden is namelijk dat boekhouders en accountants soms urenlang geconcentreerd aan bepaalde financiële documentatie moeten werken. Het is in dat geval erg zonde als je bezig bent en je opeens de draad kwijt bent omdat iemand je opbelt. Om deze reden zie je ook steeds vaker dat kantoren besluiten om een telefoondienst in armen te nemen die je hierbij een ondersteunende rol kan bieden. Dat is natuurlijk erg prettig, want hierdoor kunnen de specialisten doen waar ze echt goed in zijn en kunnen administratieve handelingen worden beperkt. 

De drukke “zakenman”

Tot slot zie je ook dat de drukke zakenman besluit om gebruik te maken van een telefoondienst. Als zakenman zul je namelijk merken dat je vaak op pad bent en tevens in gesprek bent met klanten. Het is dan niet handig als je in gesprek bent en je telefoon de hele tijd rinkelt. Om deze reden is het goed om te weten dat in dat geval een telefoondienst je prima kan helpen. Hierdoor zal de betreffende partij de telefoon voor jou opnemen, de gegevens en boodschap noteren waardoor jij vervolgens in een rustig moment actie kan ondernemen naar aanleiding van het binnengekomen telefoontje. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *