Tips bij het beginnen van je eigen webshop

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen ambitie in het leven op werkvlak. De een vindt het heerlijk om voor een baas te werken, terwijl de ander juist zijn eigen bedrijf wil opstarten en eigen baas wil worden. Het beginnen van een eigen webshop is daar een goed voorbeeld van. Zeker in deze corona periode zijn er veel nieuwe ondernemers gekomen en heeft de Kamer van Koophandel het er maar druk mee gehad. Wij geven je graag vandaag wat tips voor het beginnen van je eigen webshop, zodat jij je droom kunt gaan najagen als dat jouw ambitie is!

Je plan

Allereerst is het belangrijk dat je een plan gaat maken. Dit is voor jezelf natuurlijk goed om te noteren, maar uiteindelijk ook een must voor als je je wilt inschrijven bij de Kamer van Koophandel. In dit plan schrijf je op wat je wilt gaan verkopen, hoe je dit wilt gaan verkopen, welke social media platformen je wilt gaan inzetten om je te promoten, ga zo maar door. Je hoeft hier niet kort en bonding in te zijn. Het is namelijk fijn voor jezelf om goed te weten hoe je dit wilt gaan aanpakken. Je kunt altijd dit plan er weer bij halen als je twijfelt over bepaalde dingen en om dan weer knopen te kunnen doorhakken.

De webshop

Je kunt je webshop op verschillende websites aanmaken. Ook kan je zelf een webshop bouwen of dit laten doen door een professional. Dit hangt natuurlijk ook allemaal van je budget af. Het moet uiteindelijk wel zo makkelijk zijn zodat je zelf alles kunt vullen en de webshop ook zelf kunt bijhouden.

Verpakkingen en versturen

Als er uiteindelijk bestellingen komen, wat natuurlijk het doel is van je webshop, moet je gaan verpakken en versturen. Ieder bedrijf doet dit op zijn eigen manier. Zeker aan het begin van je eigen webshop krijg je de voorraad naar je eigen huis opgestuurd en zal je er dus zelf voor moeten zorgen dat het pakketje bij de klant terecht komt. Dit valt allemaal te overzien als je nog startende bent. OP een gegeven moment moet je natuurlijk iets van een kantoor gaan huren om je voorraad kwijt te kunnen waardoor je goed overzicht kunt houden. Wat je nu veel ziet bij kleine ondernemers, is dat ze het verpakken van de pakketjes heel serieus nemen. Ze maken er echt een feestje van. Zo kan je ervoor kiezen om de producten eerst te verpakken in papieren zakjes met bijvoorbeeld een vrolijke print, om ze vervolgens te verpakken in plastic zakjes. Zo is het product mooi versiert, maar ook goed verpakt zodat ze veilig op de post gedaan kunnen worden. Het leuke aan de papieren zakjes met een print is dat je je merk onderscheidend maakt. Mensen kunnen de print linken aan jouw bedrijf. Dit is niet alleen ontzettend leuk maar ook belangrijk en een goede marketing stunt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *