Hoe word je een goede online marketeer?

De vraag naar online marketeers groeit nog steeds flink. Dit is niet raar, aangezien online marketing tegenwoordig een groot onderdeel is geworden van ondernemingen. Maar als online marketeer moet je natuurlijk wel over een aantal kernkwaliteiten en competenties beschikken. Maar hoe onderscheid je je als marketeer nu van de massa? Wij vertellen je er graag meer over! Lees snel verder.

Welke functie heeft een online marketeer?
Als online marketeer kun je terecht binnen diverse onderdelen van het vak. De functies lopen dus nogal uit één en zijn niet allemaal hetzelfde. Zo kun je als online marketeer werken als SEO specialist. Hierbij houd je je bezig met zoekmachineoptimalisatie. Hiernaast heb je ook SEA, wat gericht is op Google Advertising. Hiernaast zijn online marketeers ook werkzaam als contentmarketeer, webanalist, conversiespecialist, social-media specialis en e-mail marketeer. Ondanks dat deze functies nogal uiteen lopen, moet je als online marketeer beschikken over een aantal basis eigenschappen.

Analytisch vermogen

De eerste eigenschap is analytisch vermogen. Dit houdt in dat je de data die je verkrijgt uit alle online marketingactiviteiten kunt meten en analyseren. Zo krijg je een goed inzicht in het gedrag van consumenten en kun je toekomstige campagnes beter en efficiënter inrichten.

Adviseren

Om nog even door te gaan op het vorige puntje, is adviseren ook erg belangrijk. Als je eenmaal resultaten hebt gemeten kun je een concreet advies uitbrengen. Niet alleen naar de klant toe maar ook voor jezelf. Hiernaast ben jij op de hoogte van alle online marketingtrends, dus kun je een klant adviseren hoe hier in mee te gaan.

Communicatieve vaardigheden

Verder is communicatie natuurlijk heel belangrijk. Je zult regelmatig moeten presenteren en mensen moeten overtuigen. Door goede communicatieve vaardigheden kun je ook de klant én je collega’s beter betrekken bij het hele proces, wat een goede samenwerking stimuleert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *